Chokladcupcakes med vaniljfrosting

2017-01-19 >> 15:51:00
 
Hejsan allihopa! Idag är det fredag för mig del för jag är ledig imorgon. Idag passade jag på att baka lite och få unna mig till något gott till Farmen. Det blev chokladcupcakes med vaniljfrosting. Typ det enklaste cupcakes receptet, som kommer här:
 
1. Värm ugnen till 175 grader.
 
2. Lägg 1 1 ½ dl mjöl, ½ dl kakao, 1 1/4 dl socker, 1 ½ tsk bakpulver, en nypa salt och 40 g smör i en bunke och vispa samma med en elvisp.
 
3. Vispa ihop 1 1/4 dl mjölk, 1 ägg och 1/4 tsk vaniljessens. Häll långsamt hälften av mjölkblandningen i mjölblandningen medan du vispar. När alla klumparna har försvunnit så häller du i resten och vispar tills smeten är slät.
 
4. Skeda upp smeten i formar och grädda i mitten av ugnen i 20-25 minuter. Prova med sticka innan du tar ut dom!
 
5. Frosting: Vispa ihop 250 g florsocker och 80 g smör till en slät smet. Blanda sedan i 1/4 dl mjölk och några droppar vaniljessensen. Vispa tills frostingen är lätt och fluffig, minst 5 minuter.
 
 
Puss och kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback