Nu kommer den snart, Julafton & Nyår

2016-12-19 >> 16:18:00
 
Nu kommer den snart. Julafton. Nu är det bara 5 dagar kvar. En tid då man går i fina kläder på morgonen för att sedan svettas ihjäl på eftermiddagen. Men jag tycker om den här tiden på något sätt, något nytt händer. Vi färdas på upploppet till en nystart. För mig har julafton alltid varit en favorit. Nytt liv, frisk och krispig luft. Man går tillbaka till vanor och struktur. Något som jag gillar, då går mitt liv ihop sig igen. Sanningen är att jag mest blir seg och trött på oplanerade dagar. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag vill alltid att det ska hända något runt mig. Att bara vara kan vara det bästa som finns ibland men också det tråkigaste!
 
Nu är det tid att rensa! Rensa psykiskt och fyskiskt. Ut med gammalt för att ha plats för nytt. Ta in sådant som du mår bra av. Har du relationer med andra människor som ligger och skaver någonstans? Gör något åt det nu. Släpp alla laster och tänk på dig själv i första hand. Saknar du någon? Ring den personen, ta en fika. Prata, umgås, lät känna nya människor. Är det kaos i garderoben varje gång du öppnar den? Rensa, vik och fixa. Nu är det nystart på gång och nu finns chansen att må bättre i dig själv. Städa i ordning lådor och skåp. Gör plats åt allt nytt som du vill ta till dig!
 
 
 
Gå ut i friska luften. Lukten av blöt snö, lampor i alla olika färger och smaken av varm chai i munnen. Att för mig som mamma dagligen igen få umgås med vänner är en ren lyx. Till alla som fortfarande inte är föräldrar: Njut av era vänner! Senare i livet kommer ni inte se dem varje dag. Uppskatta dem. Snart kommer alla mysiga hemmakvällar när man har krupit upp i soffan med en filt och en kopp te. Snön faller ner och ljusen är tända. Ta vara på dessa ögonblick. Tänk på vilka ni delar dem med. Stanna upp och känn in. Nu kommer den. Julen och Nyår.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: moamedalicia.blogg.se

Åh vad mysigt, jag gillar också denna tid 😍 Tack för ditt intressanta svar, att du ville testa att vara Maria 😁 Hon är en härlig person, Kram finis

Svar: Ohja tyvärr så gillar inte killen den här tiden. Men jag ska försöka få honom att ändra sig. :D
Annica

2016-12-20 @ 00:17:19
URL: http://moamedalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback