Jobbtips inför första dagen

2016-12-05 >> 16:40:00
 
Hejsan! Nu börjar vi närma oss nya året. I det här inlägget tänkte jag dela med mig av tre tips inför nya jobbet och även till dem som har jobb. Nu väntar ett liv med eget ansvar, planering, matlådor, arbeta och koncentration. Men herregud va roligt det är med jobb egentligen! Här kommer tipsen som maxar lite av det praktiska delarna av livet som arbetare!
 
 
1. Anteckningar. Skriv ner så mycket du kan, även om du är utbildad så är det rätt skönt och få ner allt på ett papper. När det är möten så är det rätt bra och skriva ner vad chefen säger (kommer gynna dig). Dessutom så visar det intresse för jobbet. Jag brukar skriva ner på möten när det är viktiga saker som telefonnummer och vad man ska säga till kunderna osv.
 
 
2. Kalender och listor! A och O inför jobb, matlådor och möten. Jag skriver upp viktiga möten, hur många timmar jag har jobbat den dagen och alla jobbställen. Då kan man hålla ordning på vad man gör. I en anteckningsbok skriver jag även listor på vad jag behöver göra varje dag för att få en struktur.
 
 
3. Fyll på energi! Här finns det ingen skolmatsal med färdiglagad mat utan nu kommer matlådorna bli din energikälla. Ett tips är att ta med eget kaffe för att spara pengar. Även frukt, någon godibit och vatten är ett tips för långa arbetsdagar. Jag tänker alltid på att ha något nära när blodsockret dippar.
 
Lycka till med jobbet! Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback