Kräftskiva i Sverige

2016-08-10 >> 13:02:11
Kräftskiva
 
 
Nu är den här!!! En av mina favorit "högtider"- Kräftskiva. För även om jag inte äter kräftor så tycker jag om doften. Vi brukar alltid grilla, spela kubb, lekar och bara ha det kul. Ingen ångest över presenter, julklappar osv. Bara en rolig kväll och iår håller vi tummarna för att slippa regnet. (även om jag älskar regn så vill man iaf vara torr).
 
För ett år sedan så firade vi inget för jag hade så mycket stress i mitt liv då. Alla jag tyckte om knuffade jag bort för jag litade inte på någon, svårt att hitta på något med barnen då för jag hade ögonen på mig pga människor som hittade på en massa historier om mig. Det var då och iår har jag börjat lita på människor igen och jag vågar mer. Plötsligt så vill jag se mer av världen och träffa nya människor, några på gården brukar komma förbi när man är ute och gör något så får se hur många som hänger på denna gång. Nog om det här så imorgon blir det inge Liseberg för oss utan det blir Kolmården istället, men Liseberg finns även till nästa år.
 
 
Nu ska vi ut och plocka lite blommor och inhandla lite gott till ikväll. Puss!
 

Kommentarer
Postat av: emiza

fina. gillar den rosa klänningen

Svar: Jag med. funderar på att köpa den.
Annica

2016-08-10 @ 14:14:37
URL: http://eemiizas.webblogg.se/
Postat av: milina.blogg.se

Kräftskivan är en högtid jag hatar.. Kräftor känner smärta, bara det att dem inte kan säga det. Så att släppa ner en levande kräfta i kokande vatten är bara så, no.. Förstår inte.

Svar: Jag äter inte kräftor för jag tycker inte om smaken. Men de andra åt och vill de äta det så varsågod, jag hindrar dem inte. :)
Annica

2016-08-10 @ 18:10:11
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: moamedalicia.blogg.se

Åh vad kul med kräftskiva 😍 Jag älskar också regn men kanske inte på sådan roliga tillfällen ☺️ Kramar

Svar: Precis :D men det kom regn på slutet när vi skulle precis gå in.
Annica

2016-08-11 @ 18:18:06
URL: http://moamedalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback