Min åsikt om Klagomål |

2015-02-15 >> 17:08:30
 
Klagomål är ganska vanligt i dagens samhälle. Många där ute klagar på vad andra människor gör och vad de har för åsikt. Klagomål är kan även vara något bra för andra människor&företag för att de ska kunna förändras.
 
 
Jag fick klagomål för jag valde att behålla mitt barn och de frågade aldrig om min åsikt för deras åsikt var mycket bättre tyckte de. Att få höra av andra att man är en idiot som är ensamstående mamma och är ensam med 2 barn. Jag har nu istället ögonen på mig för de vill att jag ska misslyckas men än så länge har jag klarat mig galant och jag vet att det är tufft att vara ensamstående oavsett hur många barn man har men är man medveten om att man blir själv så lever man efter det.
 
Det finns även de som klagade på mig för mitt beteende och det tar jag mer som feedback för jag var inte medveten att jag kanske var lite för grov i munnen, utan jag tog till mig och ändra mitt sätt och nu trivs alla andra med mig och jag också. Men har även sätt på fb hur människor gnäller på människor som de inte känner alls utan mer bedömmer genom att se dem på långt håll, det får mig att tänka att klaga på andra för hur de äter eller vad de har på sig är inte okej. Gnälla för de inte lever som du gör är bara patetiskt för det är deras liv och de trivs säkert med det men skulle de bete sig som en idiot så tycker jag man kan sätta ner foten och säga ifrån att de måste sluta för detta är inte okej. Sedan har det kanske ett tufft liv men personen måste då hantera det själv eller få hjälp, men klaga på en annan människa öppet utan att personen får veta det, då undrar jag hur ska personen kunna ändra på sig eller veta att beteendet är inte okej. Såklart är det lättare att klaga på andra och inte tänker sig för vad man är för människa själv, det är jag medveten om att jag har varit dålig på det förr. Exempel när jag var yngre så gjorde jag aldrig fel utan det var fel på andra hela tiden och tyckte det var "Roligt" att prata skit om personen bakom ryggen, men nu är jag mer tvärtom. Ska personen som klagar på mig vad jag har på mig eller sminkar mig få trycka ner mig, den personen har rätt att klaga att jag äter en bulle eller två efter maten?! Klaga på något som drabbar dig istället eller andra, det är mer bättre klagomål än att lägga energi på att klaga på någons individs levnadssätt. Och vill jag äta eller dricka gott utan att det drabbar andra så är det upp till mig..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback