Helgen som har gått = Bästa helgen EVER!

2014-09-16 >> 15:40:00
 
 
Hejsan!
 
 
Nu hade jag glömt att berätta om helgen som varit! Då jag var sjuk hela helgen så var jag hemma i Norrköping. Där tillbringade jag väldigt mycket i sängen och i soffan. Det jag vill komma fram till att varför jag tycker den här helgen var bästa helgen på länge!
 
 
Jag älskar politik väldigt mycket och denna helg bestod väldigt mycket av det och det var mycket "tjafs" och påhopp från människor på facebook! (Och ni som känner mig vet att jag är väldigt stolt över det partiet jag röstade på och viker mig inte, innan graviditeten så tänkte jag aldrig mer för vad jag sa till personer utan höjde rösten som de vore det bästa lösningen) Även om folk inte gillar mina åsikter så tycker jag att man kan faktiskt acceptera dem och svälja sin stolthet och vara trevlig iaf.
 
 
Men denna helg blev jag kallad dum i huvudet, idiot, nazist, rasist och att jag ska dö och ni tänker väl där "shit, anmäl", bara för mina "vänner" kallar mig dessa saker så tog jag faktiskt inte åt mig och jag som person pratade lugnt och sansat med dem och besvarade deras frågor så mycket jag kunde och visste om partiet (2 av dem är äldre än mig men de som läste allt som skrev kom fram till mig och sa att de var stolta över att jag inte gick till deras nivå och kastade skit tillbaka) och en av dem dumförklarade människor som har ett yrke inom lokalvården och jag sa att vissa av dem kanske vill ha det yrket men då var de "dumma i huvudet" och jag påpekade att det där som hon säger är som att kasta skit på en människa pga ytke exakt som rasister/nazister gör fast de kastar skit på människor från andra kulturer eller raser! Men när jag sa det så sa hon att jag förstår inte henne m.m! ;)
 
 
Den här helgen har jag lärt mig att oavsett hur en person tänker eller tycker så har personen rätt till det men inte trycka ner en annan människa för att de tycker något helt annat förvi har faktiskt demokrati här i Sverige och yttrandefrihet och vill ni ta bort rätten till att tycka och tänka hur man vill så tar du bort rätten för dig själv att tycka och tänka hur du vill! ©
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback