5 SMARTA MAKEUP TIPS!

2014-03-23 >> 18:13:39
Hur får jag ögonfransarna att hålla sig böjda hela dagen?
SVAR: Byt ut din vanliga mascara till en vattenfast variant. De har en lättare formula och är med andra ord inte lika tunga på fransarna.

Vad kommer först, concealer eller foundation?
SVAR: Applicera alltid concealer efter foundation, annars kommer concealern bara att kletas bort.

Hur får jag min hud att se piggare ut på rekordtid?
SVAR: Ett läppstift i en varm rosa nyans drar uppmärksamheten till sig och gör att din hy ser piggare och friskare ut.

Hur hittar jag rätt nyans på min foundation?
SVAR: Applicera färgen på din käklinje, inte handen. Din hand och ditt ansikte har ofta inte alls samma färg, så varför ska du matcha din nya foundation med dina händer?

Välj fokus! Fokusera på antingen ögon, läppar eller rouge på kinderna. Fokusera på en del av ansiktet och lägg en mer diskret makeup på övriga ställen. Markerade, sotiga ögon bör till exempel kombineras med en naturlig nyans på läpparna, medan ett glansigt och färgstarkt läppstift endast kräver lite mascara på ögonfransarna. Om du går "all in" både på läppar och ögon kan det lätt bli lite för mycket.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback