Saknade Vänner

2012-10-09 >> 22:13:07
 
Första gången på 5 dagar som jag kan känna mig normal och äta normalt, det var riktigt skönt måste jag säga så jag friskanmälde mig idag så imorgon så ska jag till jobbet. Det ska bli kul för jag har saknat vissa av dem på jobbet.
 
 
Men idag tog Tindra med sig en kompis från skolan och det var väldigt roligt för henne för då bevisar jag för henne att om hon sköter sig så får hon ta med sig vänner hem. Som sagt så har de lekt och kollat på tv och de fick även kakor av mig, fast sen var hon tvungen att åka hem så då stack Tindra till en annan kompis. Men för mig gjorde det inget för då fixa jag ordning mat som ni ser på bilden, blev bakpotatis med kycklingröra, lagom gott och nyttigt.
 
Fylld bakpotatis med kycklingröra
 

Till en person behövs det:

1 bakpotatis, 75g grillad kyckling, 1 msk majs, 1/2 dl creme fraiche, 1-2 msk taco salsa hot, en liten bit röd snackpaprika, 1 liten bit purjolök, salt och peppar efter smak

Gör här.

Baka potatisen mjuk i ugnen eller i mikron. Tag ut och halvera den. Gröp ur potatisen men lämna en ”vägg”  runtom. Blanda den urgröpta potatisen med tärnad kyckling, creme fraiche, salsasås, majs, hackad snackpaprika och strimlad purjolök. Lägg tillbaka blandningen i potatishalvorna och gratinera i 225 graders ugnsvärme i cirka 10 minuter eller tills den börjar få färg. Servera med sallad.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback