En chokladpuddingspaus

2012-11-07 >> 20:40:47
 
Stolt och vara städare = ja & nej. Just nu är jag inte ett dugg stolt eftersom kroppen säger ifrån och huvudvärk varenda dag pga all medel vi använder. För kanske några månader sen var man ganska stolt då man fick göra en massa saneringsuppdrag som på bilden.
 
När man ser hur skitigt en del har det och sen får man ett bra resultat så blir man skitglad inombords fast man vet att allt man har gjort kommer bli lika skitigt eftr några veckor igen, säger inga namn på kunderna.
 
 
Idag var man på en flyttstäd utanför Norrköping och man försöker sitt bästa men sen när man märker att all skit inte går bort för det sitter för hårt och man ger upp och då känner man sig inombords att det var förjävligt. En annan på jobbet hade säkert lyckats men inte jag. För att gå vidare och sluta tänka på det så får man försöka skoja till det på jobbet, jag har inga problem att vara clown på jobbet då jag tycker det är kul att skämma ut mig där och hemma. Faktum är att ibland tycker en del att jag verkar vara för barnslig för att vara allvarlig på jobbet, fast allvarlig kan jag vara när kunden är hemma eller om kunden ser oss utan jag kan bli till mig när vi är helt ensamma och de jag jobbar med verkar deppiga eller blyga, kan vara så att jag har lätt att prata med nya människor.
 
 
Det jag vill säga är att ibland när någon frågar mig om vad jag jobbar med så tänker jag alltid vad de tänker när jag säger "städare", det blir olika respons för en del säger typ rakt ut "är det tillfälligt?" och när jag säger att jag har jobbat på samma jobb nu i 2 år så gapar dom, jag tog det här jobbet för att slippa socialen och komma ut i arbetslivet men jag söker annat jobb men det är skit svårt att hitta något nytt, annars om jag hittar ett annat så kommer jag säga hej då till det här yrket, vill helst jobba i butik då jag älskar kundkontakt, social och vara finklädd och lukta gott för en gång skull. Det betyder inte att vi luktar skit om dagarna för ibland får vi storstädning och då är de väldigt skönt att vara städare då kunden är hema och bjuder oss på kaffe och bulle eller så går de och vi är bara där i ca 4 timmar, ifall det är skapligt rent.
 
 
Ja men nu hoppas jag att ni inte ser ner på oss städare eller lokalvårdare för det här jobbet är väldigt kämpigt och kroppen anstränger sig väldigt mycket, men ibörjan såg jag ner på alla städare typ att det var ett dåligt jobb men inser att vissa tar ett jobb för att få ihop ekonomin för att slippa bo hemma hos föräldrarna. Hon/han på vårat jobb kanske tycker det här är drömjobbet så varför ska jag se ner på dem om de nu vill jobba med det här, så ser ni någon med städarkläder eller något liknande så va tacksamma för det jobbet vi utför. Men är ni sådan där som ser ner på oss och skiter i om våra känslor eller någt liknande så kanske ni ska testa på att jobba med oss, för visst alla kan städa men kan ni städa lika snabbt och göra ett grymt jobb på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback