Innocence

2010-05-04 >> 21:24:01
3D-återgivning av människorkroppen

Jag vill gärna besöka läkaren om de har en sådan bra apparat. Jättesmart att man kan kolla in kroppen i 3D genom att bara "klicka" någon del i kroppen och ljudinformation så man kan höra hjärtat och skulle det vara något fel så får de svar direkt och då kan de direkt behandla patienten utan att personen får vänta i flera veckor på svar vad som är fel med honom/henne, som ni vet så låg jag på sjukhuset för över 1 år sen och de visste inte varför jag hade ont och om det hade funnits där då så hade jag sluppit legat på sjukhuset i onödan i nästan 2 veckors tid? Har man tur så slipper en massa människor ligga i onödan på sjukhuset och ta plats när det finns andra som måste ligga inne, tycker ni det är en dum idé..? Men antar att det finns något liten konsekvens i det hela men vad undrar man, nu är jag väl lite skeptiskt.


Maten kommer att få ett digitalt pass

Nu är jag ingen "Hälsofreak" som måste räkna kalorier för vem orkar göra det. Men det finns tydligen en hel drös i norden och de blir nog överlyckliga när detta kommer ut för då får de veta hur mycket kalorier just den varan du ska köpa, såklart kommer ni även få veta när varan har skördats och vilka kemikalier det har utsatts för, eller är det bara jag som tycker det var en dålig uppfinnig?


Begränsa dina koldioxidutsläpp

Är verkligen rädd om miljön efter jag har läst körkortsboken för där får man läsa en hel del om koldioxid och hur mycket vi bilar släpper ut. Tyvärr så är inte uppfinning här än men kanske om 5 år så kanske vi får ett sms som det står "Hallå, det är skrivbordslampan där hemma. Jag är tänd och det är ingen hemma. Jag slösar energi. Vill du släcka mig?", när fick man senast sms från sin lampa..? Tyvärr så tror jag inte detta kommer hålla för hur vet lampan att ingen är hemma har lampan ögon, och ska vi släcka och tända för att visa att vi är där.. Ja eller skicka sms till lampan "jag är hemma, du ska vara tänd", osäker fast väldigt coolt ändå att släcka lampan från mobilen och man sitter 2 timmar hemifrån. Det vore kul och tända alla lampor när killen ligger och sover och man sitter hos kompisen för man vill ge hämnd bara för killen är osocial.


Bilar som kör sig själva

Våra bilar kommer att fyllas av alltmer teknik, fast vi kommer få bättre anslutningsmöjligheter mellan fordon och vägar och det ska bli enklare att köra och att resa. Genom sensorteknik, GPS  och satelliter får vi information som hjälper oss att välja bästa färdväg under rusningstrafik. Stockholm har det redan minskat 20 %. Bilen kommer också kunna känna av och reagera om det är t ex halka och ser till att du kommer till en bättre väg. Utmärkt idé tycker jag! Då slipper jag bli rädd för att köra av vägen när jag har fått körkort.


Klarar du dig inte utan din mobil? Vänta bara.

Det vi har väntat på får vi vänta i ca 5 år till. Jag är verkligen "kär" i min mobil och jag får lite smått panik om jag inte har min mobil med mig på stan för man vet aldrig vem som behöver få tag på mig, vilket betyder att det är bra att ha mobilen med sig. Visste ni att om 5 år kommer mobilen vara din bankman, din biljettbokare, din portvakt, shoppingkompis, den som sköter elapparater(läs: begränsa dina koldioxidutsläpp) och snart din bästa vän, jag tycker det verkar smart att man kan koppla upp sina vänner på shoppingrunda om de inte skulle ha tid att följa med, fast om de inte skulla ha tid att följa med varför skulle de ha tid att sitta vid en telefon och se en bild på dig i 3D med den tröjan du vill köpa och sitta och kommentera om den var snygg eller inte. Men det är säkert lika lätt som det vore sms kanske jag vet inte, jag skulle vilja testa den först innan jag säger något för den kanske är bra och samtidigt rolig!

 

FÖRLÅT FÖR MITT TRÅKIGA INLÄGG MEN JAG TYCKTE DET VAR INTRESSANT, vad tycker ni?
Hihi.. Källan till detta inlägg



Kommentarer
Postat av: It´s you and me ! Silversmycke & kattsmycke tävling pågår !

Kul att du detar :D

2010-05-04 @ 21:39:27
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: emma

haha okej, pizza är ju inget fel på:)

njah inte så mkt, försökt att vila så mkt som möjligt;p

2010-05-04 @ 21:41:06
URL: http://ttrasy.blogg.se/
Postat av: Smycken

Vad roligt att du är med och tävlar om 100:- på MOD My Own Design inne på www.shopaholicans.blogg.se

Lycka till!

2010-05-04 @ 23:05:03
URL: http://www.myowndesign.webshoponline.se
Postat av: Jennie

sv: ja eller hur :(



jaa, men du an ju köpa en av oss :D

kram

2010-05-05 @ 09:59:14
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: LORISSA

sv: :)



Idag efterlyser jag god mat som man kan äta vid halsont. Några tips?

2010-05-05 @ 12:21:44
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: josef från king

jag tittade på dina bilder och tycker att du e söt. jätte bra att du tänker på miljön

2010-05-10 @ 23:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback