Svea saga

2010-03-16 >> 15:14:20
Hur jag tänker..


  • Man kan inte tycka likadant som alla andra!
Oftast så hamnar vi i olika fack bara för man har sina åsikter eller att man inte klär sig det som är det senaste modet, så nu ska jag berätta att bara för man är sosse eller fascist så kan man väl vara vänner iallafall! Såklart så finns det människor som säger "usch" direkt när man säger att man stödjer Sverigedemokraterna eller Svenskarnas Parti, och stödjer man något annat som inte innehåller "svensk" så är man tydligen poppis! Man ska väl få tycka vad man vill och få rösta vilket parti utan att bli nedtryckt av någon.. Har ni något att säga nu!

  • Man kan äta pizza och thai mat.. √
Underhållande att läsa att om man skulle vara rasist så kan man inte äta pizza för det är inte svenskt!? Diskuterar någon med mig om det så säger jag alltid att bara för man är emot invandrare så kan man alltid ta hit receptet till Sverige inte kocken, men nu kommer en del missuppfatta vad jag menar så jag förklarar lite kort & gott till er som läser min blogg att man kan faktiskt äta spanskt, kina mat ect för vi svenskar kan också laga mat och kan göra det lika gott..

  • Man ska inte tro på allt som står i tidningen/internet sidor!
För tidningar och hemsidor brukar dra till en massa lögner och ska hela tiden överdriva när det gäller rasister, tv glömde jag också att de överdriver. Och om det ska vara något torgmöte som innehåller "svensk" så ska det alltid komma nyckelskramlare som ska störa för dem som försöker berätta vad det handlar om, så ni som är sossar  eller något annat är då inte mycket bättre än rasister. När ni ska prata om erat parti så vill ni väl inte bli störda utan ni vill få ut erat budskap och hoppas att någon där ute tycker som er, bara jag som tycker att vi ska bojkotta nyckelskramlare och tidningar/internet sidor/tv ska sluta överdriva så mycket?

  • Sveriges nationaldag.
Blir lite rädd för framtiden! Tycker man borde få fira nationaldagen utan att bli kallad rasist! Dock vet knappt ingen varför vi firar den och ni som går i skolan har väl läst om Gustav Vasa då borde ni förstå :)

  • Rasister är hemska....
Kommer inte ni på något bättre!? Alla är väl inte hemska.. Alltså då har ni bara mött 1-5 personer för dem jag umgås med och har träffat så är det jätte snälla och gulliga.. Man har också hört att hemska nazister äter barn och det är bara skitsnack för de äter faktiskt mat som vilken människa som helst, får man verkligen hålla på och säga såhär och om de säger något om invandrare så är det "hets mot folkgrupp"!?


Kommentarer
Postat av: Gabbies

Hej! Vill bara tipsa dig om att hos mig kan du tävla om en snygg retroklocka: http://gabbies.myshowroom.se/tavling-vinn-retro-plastic-klocka/.



Ha en bra vecka!

2010-03-16 @ 17:26:23
URL: http://gabbies.myshowroom.se
Postat av: alexadnra

Lycka till i tävlingen / tävlingarna =)

2010-03-16 @ 17:56:13
URL: http://byalexandra.blogg.se/
Postat av: Shelinda

Du har så jäkla rätt! Håller med dig på alla punkter!



SV: Aha, haha där ser man ^^

Det gick bra. Jag fick göra samma som på förra lektionen, fast mer självständigt nu. Typ starta, stanna osv...

2010-03-16 @ 21:16:05
URL: http://torleifsbakdel.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Kul att du är med och tävlar :) Lycka till!

2010-03-16 @ 21:44:45
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: ★svantes mamma★

Mysig blogg!



Kul att du är med... Håller tummarna! :)

Kram

2010-03-16 @ 21:56:03
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: Annelie

Kul! :-)

2010-03-16 @ 22:23:39
URL: http://bjornhonanstavlingsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback