Där jag har kontroll

2017-04-15 >> 16:19:00
 
För mig handlar det inte om att baka något för det är gott. Det är tiden att få stänga av sig själv och lägga all fokus på det man gör. Att lägga överskottenergin för något man tycker är kul tar ens tålamod, koncentration och noggrannhet. Det gäller inte bara bakning. Det gäller allt som har med ens intresse. Då har jag kontroll. Frukost är ett projekt. Likaså foton, texter eller min träning. Det dumma är när jag gör det från hjärtat så vill jag att det ska vara 110%. Därav det långa uppehållet från bloggen. Då ville jag satsa att vara med familjen och göra något för dem så de kan glädjas åt det och helgerna så lägger jag ner ca 2 timmar vid datorn för inlägget ska komma upp här på bloggen. Det är som ett jobb för jag älskar att blogga och skriva av mig och visa bilder från vad vi gör men samtidigt vill jag komma ifrån det där måste blogga och jag måste ta kort för jag har märkt att vissa i min krets tycker det är jobbigt. Sedan måste jag lära mig att koppla av till 100% även om jag tycker om att göra saker t ex bloggen eller träna så försvinner inte bloggen från mig. Balansgången mellan detta är något jag måste försöka få kontroll på.
 
I varje fall så längtar jag verkligen till att baka. Har tyvärr inte den tiden på vardagarna utan enbart på helgerna. Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh vad jag känner igen mig i det här! Allt jag gör, det gör jag helhjärtat. Halvdant fungerar liksom inte-

Svar: Precis :D
Annica

2017-04-21 @ 16:34:03
URL: http://nouw.com/bellss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback