Tips till studenten

2016-05-21 >> 23:48:00
Studenttips
 
 
 
För några år sedan skulle jag ta studenten men det blev aldrig så för jag hoppade av skolan pga att jag fick barn. Jag ångrar ingenting att jag aldrig fick uppleva detta med klassen men istället fick jag följa med min förra bästa vän som tog studenten 2 år senare. Vilket blev att jag fick vara med på hennes student och hon hade fixat studentmössa åt mig så fick gå på "min" student trotts allt. Vi hade sjukt roligt den dagen och jag minns vad jag hade med mig den dagen som gjorde att jag klarade mig hela dagen ute i själva Örebro med henne och andra studenter.

Här kommer jag i alla fall med tips till er som tar studenten i år:
 
  • Ha med en väska med band. Tro mig, efter bara ett par timmar börjar det bli jobbigt att springa runt och hålla krampaktigt i en kuvertväska
  • Ta med skoskavplåster. Du kommer tacka dig själv (särskilt om du använder nya skor).
  • Ha med dig parfym. Gärna någon liten.
  • Ta med dig smink som kan behöva bättras under kvällen.
  • Ta med en jacka. Även om det är varmt på dagen blir det kallt på natten (vi bor i Sverige och det är inte värt att bli sjuk under sommaren).
  • Be en förälder eller släkting att ta med vatten till studentvagnen.
Hoppas ni får en underbar dag. XO
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback