Min åsikt om PANIK

2015-02-09 >> 21:49:43
 
 
 
 
Hej! I detta inlägg vill jag skriva om panik..
 
 
Panik för mig betyder att detta är något som inte är bra. Jag fick panik rätt ofta förut. Många gånger pga exet eller när dottern var iväg så fick jag en sådan känsla inom mig att något kommer att hända henne! Jag visste att hon var med sin pappa men jag kände ingen tillit till honom. Men fick prata med socialen om detta för jag berätta att varje gång hon åkte så fick jag panik och de sa till mig att känns det inte bra att släppa iväg henne till honom så behöver jag inte göra det. Jag har nu börjat sätta ner foten när det gäller det här och gör alltid en skriftlig krav till honom som han ska skriva på innan hon åker iväg, eftersom det blir en trygghet för mig om han skulle jävlas med mig så bryter han det han har skrivit under så får han skiten, jag blir då mindre stressad och mindre panikångest att något ska gå åt helvete. Det var även en tid i mitt liv som jag fick stå ut med "Exet" i 6 månader, jag ville inte åka hem för åkte jag hem så skulle jag får en massa skit som skulle leda till panikångest. Nu efter detta så har jag lärt mig en läxa och har blivit mer "ensamvarg". Jag är rädd att inleda ett förhållande med någon helt för jag känner den där rädslan att jag blir instängd i mitt egna hem och gjorde jag något som personen inte tyckte om så fick man skit, det var så illa att jag grät varje dag och n'r jag var inne i lägenheten så fick jag ALDRIG sitta vid datorn som jag gör just nu, men satt jag här så satt han bredvid mig och skulle ha koll på vad jag gjorde typ som man skulle ha haft en uggla sttandes på axeln. Jag slutade blogga ett tag för paniken kom fram mer och mer, och han hota mig varje dag med att lämna mig om jag inte gjorde som han sa. Det var den tiden jag fick den där rädslan att bli lämnad ensam och ingen skulle vilja ha en trasig tjej som är sårbar, men jag kunde inte säga orden att han skulle lämna mig ifred för det var för jobbigt. En dag så hade han tagit alla sina saker och stuckit hem till "skaune" och då insåg jag att jag är fri från allt och kände att paniken hade lättat. Så idag har jag lärt mig att man inte ska vara beroende av någon annan utan man ska vara beroende av sig själv och man ska njuta av livet och göra det man vill göra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback