vet du alltid bäst?

2012-03-15 >> 13:31:39
En mening som jag stör mig på är "jag är bäst på det här och här". För visst kan man vara bra på en sak men bäst, det är väl och ta i. Det jag menar att det låter som ingen annan kan vara bra på det, såklart att fler kan vara bra på likadana saker som er.


Kan t ex ta Kissie som ett exempel. Hon skriver i sin blogg att hon är bäst på blogga och provocera etc, kan nog vem som helst men bli en sådan stor blogg så måste man ha kontakter för att det ska bli extremt stor och "bäst" på blogga är ju hon inte för det finns fler som är lika bra på att blogga som henne. Ett antal bevis finns på blogg.se men de går inte runt och skriver att de är bäst och såna saker.



Vem kan ens döma om vem som är bäst på vad, man är ju bra på vissa saker och en del går längre med det genom att vara med på tävlingar för att få det bekräftat att de är "bäst". Jag kan ta mig t ex som höll på med fotboll, handboll, trav, hoppning och kickboxning och jag kan säga själv att jag var grym på det men inte bäst för det finns fler människor som är lika duktiga som mig.


Alltså det jag vill komma fram till är att det är okej att ta hjälp om det krånglar för hur tror ni hur de stora stjärnorna blev så stora. Det är för de har även fått motgångar och lärt sig och bygger upp det de har gjort fel. Det är samma sak att prata med andra om saker ni tror att ni är "bäst" på för ibland är det alltid skönt stöd som hjälper till ifall tankarna krånglar. Kan erkänna att jag har en sådan vän som jag hör av mig till när jag har mina funderingar och det har hjälpt mig en massor angående kärlek, vänner och saker. Men det gäller för henne med för hon går ju till mig om hon har sina funderingar? Enligt mig så är det okej att fråga om hjälp för man vet inte alltid "Bäst" om allt.


När Tindra blir stor så hoppas jag verkligen att hon hör av sig till mig om råd eller bara helt enkelt prata.
För det är samma sak med mig när jag blir gammal och gaggig så kommer jag vilja ha bra råd av henne. Dels för jag tror att jag kommer bli senil och senila människor har ju inge bra minne. Dels för när man har mycket i sin hjärna så tänker man inge bra heller.


Och det är okej att fråga någon annan även om ni är bra på det ni gör, man är bara mänsklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback