SO WHAT

2010-04-30 >> 16:09:58
Nu sitter man här och ska snart börja göra ordning mig inför ikväll. Vi ska fira Mimmi som fyller 15 år idag, ungefär vid 5 tiden så ska jag gå hem till dem och vänta på skjutsen ner till en fin restaurang och äta middag med hennes familj. Fast då menar jag hennes pappa, hans tjej, min pojkvän, Mimmi, Lucas och Tindra ska också med, och då kommer jag & Tindra ge henne en present som vi har slagit in idag. Jag blev verkligen nöjd denna gång. Jag brukar annars bli skit tjurig på mig själv att jag inte kan slå in presenter. Ja jag menar verkligen SKIT TJURIG (därför jag tycker det borde vara skit enkelt att slå in presenter) Men denna gång hade jag helt enkelt tur eller så har jag lärt mig, råkar nog vara tur, jag har inte rört inslagspapper sen julafton. Och det är faktiskt sant för annars brukar jag låta personalen slå in dem åt mig. Men nu har jag ingen slavdrivare här hemma som bor under min säng så jag fick göra allting själv. Eftersom jag blev så nöjd så ska jag klappa mig själv på axeln, lilla Annica har varit så duktig.



Och idag fick jag också papper från advokaten så snart är allting klart och jag slipper grubbla vad de håller på med där borta. Såklart gör de bara sitt jobb men ibland tror jag de tar längre tid för de ska få in extra pengar. Jag skrev tror inte att det är så.. Och pengarna jag får ska inte gå till några kläder utan mer till företaget som jag har i skallen. Jag måste försöka ta tag i detta och försöka få ut det så det blir till verklighet. Och jag har lagt ner att starta ridläger för jag insåg att jag kommer aldrig få ledigt. Förlåt till er som har väntat och väntat, såklart så ska jag göra något som min far gjorde, men jag tänker inte berätta här än, och det kommer jag göra senare när jag vet att det går framåt. Så jag inte lurar er en gång till. Det vill jag inte göra och jag vill inte lura mig själv.



Det är väl dags för mig att gå ifrån datorn och klä på mig och fixa ordning håret och sminket, och göra ordning Tindra. Och det är inte det lättaste för hon brukar alltid springa ifrån och ska hela tiden visa något hon har gjort. Som t ex igår när jag försökte klä på henne och sa flera ggr "andra foteeeeeen" och hon tittade bort och pratade om något helt annat och jag fick lite damp och säger ännu en gång "ANDRA FOTTTEEEEEEN!" och då tittar hon ner och säger "jaha", har man barn så ska man ha tålamod fast sitter man där och säger tydligt att det är andra foten och de bara står där och tänker på något annat så kan man bli lite galen. Föräldrar på bloggen kanske har varit i samma sits? Jag antar att jag inte är ensam om detta, men en del vågar inte berätta det för andra för de tror att man är en dålig förälder som inte har tålamod, men det är bara verklighet. Kanske en del av er har tålamod och kan sitta i huk i 15 minuter, eftersom ni har bearbetat igenom det här. Dock så brukar jag ha mina metoder att säga att om hon skyndar sig så får hon komma ut snabbare och ibland får man säga något annat för ibland vill hon inte ut, och det är där jag brukar smälla av när ingenting funkar. Men jag blir inte förbannad att jag skriker fula ord till henne och slår henne det gör jag inte, såklart så höjer jag upp rösten för att hon ska höra att jag är inte glad på henne!




Jag skriver som jag aldrig har skrivit förr, men nu ska jag klä på mig och sen kolla in en handväska som jag är lite sugen på. Jag har en som är väldigt utsliten och vill gärna ha något nytt, och det är inte fel med det.




Kommentarer
Postat av: Jennie

hej tjejen!

hur är det idag?

ha en fin valborg!

kram

2010-04-30 @ 20:12:37
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: LORISSA

coolt med företag :)



sv: haha inte på den bilden, men hon brukar vara det ;P

2010-05-01 @ 00:44:03
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Emmelist

vad roligt att du vill vara med och tävla :D bara att hålla tummarna nu!!! haft en bra valborg då? ngn brasa?

2010-05-01 @ 08:34:25
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE



sv: Tack så mycket för din röst :) !

2010-05-01 @ 13:15:51
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: * Em

Hej :) Allt bra med dig idag?

2010-05-01 @ 14:58:47
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: sara

jag beundrar din blogg design header och skrivtyp.. skitt allt är så fint!!

2010-05-01 @ 17:04:16
URL: http://superbadsara.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: hihi okej :D

2010-05-01 @ 18:10:45
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback